Jelenlegi hely

Hirdetés

A szelén szempontjából az egészséges táplálkozáson túl más tényezőket is figyelembe kell venni. Az ételeink szeléntartalma ugyanis rendkívüli mértékben függ attól, hogy a termőtalajban mennyi szelén található. 

A súlyos szelénhiány szerencsére igen ritka, ugyanakkor hazánk termőföldjei kifejezetten szegények szelénben, pedig ez a mikrotápanyag elengedhetetlen például a pajzsmirigybetegek számára. Mik a hiányának tünetei és miért fontos pótlása?

A vashiány az egyik leggyakoribb hiányállapot, elsősorban a nők körében. Ma már kaphatóak vastartalmú étrend-kiegészítők, ám vasraktáraink feltöltésében a táplálkozásunknak is jelentős szerepe van. Mit együnk és milyen összetételben?

Egy, a felnőtt lakosság 9-23 százalékát érintő bélbetegség, az irritábilis bélszindróma kezelésére hatásos diétát fejlesztettek ki! Lássuk, miről van szó!

Egy autoimmun gluténérzékenységgel rendelkező esetében élethosszig gluténmentes étkezést kell tartani, ezért a bevásárlás, főzés, a konyha eszközök használata és az alapanyagok tárolása során is több mindenre oda kell figyelni.

A cékla jótékony hatásairól ódákat lehetne zengeni, nemrég az is kuderült, hogy sportolóknak is tökéletes természetes teljesítményfokozó.

Tudjon meg többet a gluténérzékenység diagnózisának napjainkban jellemző buktatóiról és a kivizsgálással kapcsolatban gyakran felmerülő kérdésekről.

Belevágott az életmódváltásba, de nem akarnak olvadni a kilók? Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

Kurkuma hatásai: gyulladáscsökkentő, gyulladásgátló, antioxidáns

A gyömbérfélék családjába tartozó kurkumát az indiai népi gyógyászat és gasztronómia évezredek óta alkalmazza. Nem véletlenül, hiszen élénksárga színe és különleges aromája mellett erős antioxidáns, emésztés-serkentő, vércukorszint-stabilizáló, gyulladáscsökkentő hatásokkal jellemezhető.

A jellegzetes tünetek mellett a gyakori éjszakai felriadások is utalhatnak ételallergiára. Érdemes erre a lehetőségre is gondolni, mielőtt az éjszakázástól a szülők teljesen kimerülnek.